Cine n-ajunge la struguri, vasăzică că nu îi are.
Iată că am ajuns și la ultima probă din cadrul concursului Spring SuperBlog 2019. Am hotărât că acum e momentul să scriu câteva cuvinte despre mine. „Om obișnuit”, adică mediocru – niciodată în viața mea nu am ieșit în evidență cu ceva, oricât de mult am încercat; dacă s-ar face un concurs pe tema asta cel mai probabil m-aș clasa pe undeva pe la mijloc. Iar prin blog neobișnuit nu am vrut să spun ceva ce nu a mai văzut nimeni până acum, ci că a fost ceva neobișnuit pentru mine.
Provocarea mea din primăvara asta
Mă refer tocmai la concursul antemenționat. Știam că strategiile folosite la edițiile anterioare nu prea au funcționat, așa că trebuia neapărat să vin cu ceva nou. Începusem de ceva timp lucrul la proiectul Agenția False Press, așa că ideea a venit destul de ușor: în primăvara asta m-am înscris cu acest blog umoristic. Această nouă perspectivă mi-a hrănit inspirația și mi-a ușurat munca pe alocuri, însă mi-a pus și o mare piedică: cum să scriu pe un blog de umor dacă eu nu am haz? Dacă îți tremură mâinile nu te apuci de ceasornicărie sau de chirurgie fină, nu? Ei bine, exact asta am făcut!
De ce mi-a fost mai simplu așa?
O regulă de bun simț pentru orice om serios spune că atunci când scrii despre un produs trebuie să creezi un context relevant pentru acesta. În cazul unui blog neobișnuit, și pe alocuri amuzant, regula spune că trebuie să încalci regula precedentă. Prin urmare, ce crezi că s-ar potrivi cel mai bine în contextul articolului de față? Exact, pizza! Nici măcar eu nu o puteam spune mai bine! Însă nu orice fel de pizza, ci una venită de la o pizzerie neobișnuită, despre care poți afla mai multe intrând pe blogul Dodo Pizza, căci despre ei este vorba.
Ce face diferit Dodo Pizza?
Răspunsul e: aproape totul, în afară de pizza, pe care o fac „doar” foarte bună. Însă din experiența personală și din observații proprii, nici cel mai bun produs nu se vinde dacă lumea nu ajunge să afle de el. Aici intră în scenă abordarea neobișnuită, cei de la Dodo punând deasupra produsului lor un topping de marketing diferit de ceea ce întâlnești de obicei în acest domeniu. Asta e de parcă și eu, și ei am fi citit aceeași carte a lui Seth Godin; desigur, nu bag mâna în foc… decât pentru a scoate o pizza fierbinte. De exemplu, ca om al cuvintelor îmi place să văd că au acordat importanță exprimării și mesajului folosit, dovedind că acestea chiar contează. De asemenea, eu fiind un împătimit al versurilor, nu a putut să treacă pe lângă mine neobservată campania lor cu… era ceva de genul… „Când nimic nu mai rimează/ Dodo Pizza îți livrează!”
Concluzie
Provocările au un mare impact pozitiv asupra creativității, însă uneori ele nu prea apar, așa că este nevoie să ni le creăm singuri. Important e să fii diferit acolo unde se poate: n-o să se apuce nimeni să facă pizza cu un compactor de asfalt doar pentru că nu s-a mai făcut până acum și nici mobilă din chirpici pentru a salva livezile de PAL din Bucegi (deși de una dintre cele două nu sunt tocmai sigur).
După cum ar zice un om înțelept: fie că ai un blog neobișnuit, și pe alocuri amuzant, sau faci parte din orice alt domeniu de activitate, nu contează ce ingrediente folosești, important e ca la final să iasă pizza!